 |
www.polcz.fora.pl pcz
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kocur
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 1:31, 26 Sty 2010 Temat postu: Komplet z laborek |
|
|
Pochwale się moimi wypocinami na laborki z grafiki, oczywiście gdyby nie Piotrek to by wszystko mi tak łatwo nie poszło.
Na początek Pinokio i domek - mam tu kilka motywów wymieszane z różnych grup.... kubek stół, regał, klocek lego itd....
Wszystko z opisem (trochę linijek tu jest ale tak mi się wygodniej pisze bo jak krzyknie błędem to wiem gdzie mam szukać)
Kod: |
#include "colors.inc"
#include "shapes.inc"
#include "textures.inc"
//______________________________________Kamera
//camera{
//location <-90, 50, -50>
//look_at <0, 10, 70>
//}
camera{
location <-90, 30, -50>
look_at <0, 40, 70>
}
//camera{
// location <0, 20, -100>
// look_at <0, 25, 0>
// angle 80
//}
//camera{
//location <-10, 300, -20>
//look_at <80, 80, 0>
//}
//______________________________________Źródło Światła
//______________________________________Tło
background {color Black}
//______________________________________Podłoga
plane { y, -0.5
pigment {
checker color Green color Bronze
scale 20
}
}
//plane{
//<0, -29, 0>, 1
//texture { pigment { checker Green Bronze} }
//}
//_______________________________________________________________ pinokio
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja noga prawa
#declare noga_prawa = union{
//**************************stopa prawa
box{
<-3.5, 0, 1>
<-0.5, -0.5, -5>
pigment {color LightWood}
}
//**************************udo prawe
cylinder{
<-2, -15, 0>
<-2, 10, 0> 1.5
pigment {color LightWood}
}
//**************************kolano prawe
sphere{
<-2, 5, -0.5> 1.5
//<2, 10, 0> 1.5
pigment {color LightWood}
}
}//-------------------------------------- noga prawa
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja noga lewa
#declare noga_lewa = union{
//**************************stopa lewa
box{
<3.5, 0, 1>
<0.5, -0.5, -5>
pigment {color LightWood}
}
//**************************noga lewa
cylinder{
<2, -15, 0>
<2, 10, 0> 1.5
pigment {color LightWood}
}
//**************************kolano lewe
sphere{
<2, 5, -0.5> 1.5
//<2, 10, 0> 1.5
pigment {color LightWood}
}
}//-------------------------------------- noga lewa
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja ciało
#declare cialo = union{
//**************************tulow
box{
<-4, 10, -2>
<4, 20, 2>
pigment {color LightWood}
}
//**************************szyja
cylinder{
<0, 20, 0>
<0, 21, 0> 1
pigment {color LightWood}
}
//**************************glowa
sphere{
<0, 25, 0> 4
pigment {color LightWood}
}
//**************************usta
torus{
0.5
0.2
texture{ pigment {color Red}} rotate <45,0,0>
translate<0,22.5,-3>
}
//**************************nos
cone{
<0, 25, -4> 0.5
<0, 25, -12> 0
pigment {color LightWood}
}
//**************************oko prawe
sphere{
<-2, 25, -4> 0.5
texture{ pigment {color White}}
}
//**************************oko lewe
sphere{
<2, 25, -4> 0.5
texture{ pigment {color White}}
}
}//-------------------------------------- cialo
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja ręka prawa
#declare reka_prawa = union{
//**************************ramie prawe
cylinder{
<-7, 12, 0>
<-5, 20, 0> 1
pigment {color LightWood}
}
//**************************dlon prawa
sphere{
<-7, 10, 0> 1.2
pigment {color LightWood}
}
}//-------------------------------------- ręka prawa
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja ręka lewa
#declare reka_lewa = union{
//**************************ramie lewe
cylinder{
<7, 12, 0>
<5, 20, 0> 1
pigment {color LightWood}
}
//**************************dlon lewa
sphere{
<7, 10, 0> 1.2
pigment {color LightWood}
}
}//-------------------------------------- ręka lewa
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja czapka
#declare czapka = union{
//**************************czapka
cone{
<0, 28, 0> 5
<0, 34, 0> 0
pigment {color White}
}
//**************************okrag czapki
torus{
5
0.5
pigment {color White} translate<0,28.5, 0>
}
//**************************bombel
sphere{
<0, 35, 0> 1
pigment {color White}
}
}//-------------------------------------- ręka czapka
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja pinokio
#declare pinokio = union{
object { noga_prawa }
object { noga_lewa }
object { cialo }
object { reka_prawa }
object { reka_lewa }
object { czapka }
}//-------------------------------------- pinokio
//_______________________________________________________________ Budynek
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja budynek
#declare budynek = difference{//roznica
//caly budynek
box{
<0, -1, 0>
<150, 45, 150>
pigment {brick
color Gray, // color of mortar
color Red // color of brick
brick_size <8,4,14> // size of brick (optional)
mortar 0.5 // width of mortar (optional)}
}
}
union{//unia1
//**************************pomieszczenie 1
box{
<1, 0, 1>
<69, 46, 69>
pigment{color Yellow}
}
//^^^^^^^^^^okno 1
box{
<10, 15, -1>
<60, 40, 2>
pigment{color Yellow}
}
//^^^^^^^^^^drzwi
box{
<-1, 0, 40>
<2, 40, 60>
pigment{color Yellow}
}
//^^^^^^^^^^drzwi wewnetrzne 1
box{
<68, 0, 40>
<71, 40, 60>
pigment{color Yellow}
}
//**************************pomieszczenie 2
box{
<70, 0, 1>
<149, 46, 69>
pigment{color Cyan}
}
//^^^^^^^^^^okno 2
box{
<90, 15, -1>
<140, 40, 2>
pigment{color Cyan}
}
//^^^^^^^^^^drzwi wewnetrzne 2
box{
<73, 0, 68>
<93, 40, 71>
pigment{color Cyan}
}
//^^^^^^^^^^drzwi wewnetrzne 3
box{
<45, 0, 68>
<65, 40, 71>
pigment{color Cyan}
}
//**************************pomieszczenie 3
box{
<1, 0, 70>
<149, 46, 149>
pigment{color White}
}
//^^^^^^^^^^okno 3
box{
<90, 15, 148>
<140, 40, 151>
pigment{color Yellow}
}
//^^^^^^^^^^okno 4
box{
<-1, 15, 80>
<2, 40, 140>
pigment{color Yellow}
}
}//unia1
}//-------------------------------------- budynek
//_______________________________________________________________ Drzwi skrzydlo
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja drzwi skrzydło
#declare drzwi = union{
box{
<0, 0, 0>
<20, 40, 1>
pigment{color Bronze}
}
cylinder{
<17, 20, -1>
<17, 20, 2> 0.5
pigment{color Gold}
}
sphere{
<17, 20, -2> 1
pigment{color Gold}
}
}//-------------------------------------- drzwi skrzydło
//_______________________________________________________________ Stół
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja stół
#declare stol = union{
//**************************pierwsza noga stołu
cylinder{
<50, 0, 40>
<50, 11, 40>1
pigment{color Bronze}
}
//**************************druga noga stołu
cylinder{
<50, 0, 10>
<50, 11, 10>1
pigment{color Bronze}
}
//**************************trzecia noga stołu
cylinder{
<0, 0, 40>
<0, 11, 40>1
pigment{color Bronze}
}
//**************************czwarta noga stołu
cylinder{
<0, 0, 10>
<0, 11, 10>1
pigment{color Bronze}
}
//**************************blat stołu
box{
<-10, 10, 50>
<60, 11, 0>
pigment{color Bronze}
}
}//-------------------------------------- stół
//_______________________________________________________________ Regal
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja regal
#declare regal = difference{
box{
<0, 0, 0>
<25, 35, 15>
pigment {color LightWood}
}
union{
box{
<0.2, 0.2, -1>
<24.8, 14.9, 14.8>
pigment {color LightWood}
}
box{
<0.2, 15.1, -1>
<24.8, 24.9, 14.8>
pigment {color LightWood}
}
box{
<0.2, 25.1, -1>
<24.8, 34.8, 14.8>
pigment {color LightWood}
}
}
}//-------------------------------------- regal
//_______________________________________________________________ Szafka
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja szafka
#declare szafka = difference{
box{
<0, 0, 0>
<10, 15, 10>
pigment {color LightWood}
}
union{
box{
<0.1, 0.1, -1>
<9.9, 9.9, 9.9>
pigment {color LightWood}
}
box{
<0.1, 10, -1>
<10, 14.9, 9.9>
pigment {color LightWood}
}
}
}//-------------------------------------- regal
//_______________________________________________________________ Kubek
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja kubek
#declare kubek = union{
//**************************pojemnik
difference{
cylinder{
<0, 0, 0>
<0, 5, 0> 2
pigment {color Gray}
}
cylinder{
<0, 0.5, 0>
<0, 5.5, 0> 1.9
pigment {color Gray}
}
}
//**************************uchwyt
blob { threshold 0.01
cylinder{
<2, 4, 0>
<2.5, 4.5, 0> 0.2
3.00
pigment {color Gray}
}
cylinder{
<2.5, 4.5, 0>
<3, 4, 0> 0.2
3.00
pigment {color Gray}
}
cylinder{
<2, 2, 0>
<2.5, 1.5, 0> 0.2
3.00
pigment {color Gray}
}
cylinder{
<2.5, 1.5, 0>
<3, 2, 0> 0.2
3.00
pigment {color Gray}
}
cylinder{
<3, 2, 0>
<3, 4, 0> 0.2
3.00
pigment {color Gray}
}
}
}//-------------------------------------- kubek
//_______________________________________________________________ Klocek
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja klocek
#declare klocek = difference{
union{
box{
<0, 0, 0>
<8, 2, 4>
pigment {color Red}
}
cylinder{
<1, 1, 1>
<1, 2.5, 1> 0.5
pigment {color Red}
}
cylinder{
<3, 1, 1>
<3, 2.5, 1> 0.5
pigment {color Red}
}
cylinder{
<5, 1, 1>
<5, 2.5, 1> 0.5
pigment {color Red}
}
cylinder{
<7, 1, 1>
<7, 2.5, 1> 0.5
pigment {color Red}
}
cylinder{
<1, 1, 3>
<1, 2.5, 3> 0.5
pigment {color Red}
}
cylinder{
<3, 1, 3>
<3, 2.5, 3> 0.5
pigment {color Red}
}
cylinder{
<5, 1, 3>
<5, 2.5, 3> 0.5
pigment {color Red}
}
cylinder{
<7, 1, 3>
<7, 2.5, 3> 0.5
pigment {color Red}
}
}
box{
<0.1, -0.1, 0.1>
<7.9, 1.9, 3.9>
pigment {color Red}
}
}//-------------------------------------- klocek
//_______________________________________________________________ Lampa_l
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja lampa_l
#declare lampa_l = union{
cylinder{
<0, 0, 0>
<0, 1.2, > 4
pigment {color Brown}
}
cylinder{
<0, 1.2, 0>
<0, 20, 0> 0.5
pigment {color Brown}
}
//light_source{
// <0, 21, 0>
// color White
// }
light_source{
<0, 22, 0>
color White
looks_like{
cone{
<0, 3, 0> 2
<0, -4, 0> 5
open
pigment {color Orange}
}
}
}
}//-------------------------------------- lampa_l
//_______________________________________________________________ Lampa_s
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja lampa_s
#declare lampa_s = union{
cylinder{
<0, 0, 0>
<0, 1.2, > 4
pigment {color Brown}
}
cylinder{
<0, 1.2, 0>
<0, 10, 0> 0.5
pigment {color Brown}
}
light_source{
<0, 12, 0>
color White
looks_like{
cone{
<0, 3, 0> 2
<0, -4, 0> 5
open
pigment {color Green}
}
}
}
}//-------------------------------------- lampa_s
//_______________________________________________________________ Lampa_w
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja lampa_w
#declare lampa_w = union{
cylinder{
<-15, 2, 0>
<-10, 4, 0>0.1
pigment {color Gray}
}
cylinder{
<-10, 4, 0>
<-0.2, 4, 0>0.1
pigment {color Gray}
}
box{
<-0.2, 3, -1>
<0, 5, 1>
pigment {color Gray}
}
light_source{
<-14, 0.5, 0>
color White
looks_like{
cone{
<-1, 1.5, 0> 0
<1, 0.5, 0> 1
open
pigment {color Gray}
}
}
}
}//-------------------------------------- lampa_w
//_______________________________________________________________ Dach1
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja dach1
#declare dach1 = union{
triangle{
<0,0,0>
<80,20,80>
<160,0,0>
pigment {color Brown}
} //przod
triangle{
<0,0,0>
<80,20,80>
<0,0,160>
pigment {color Brown}
} //lewo
triangle{
<0,0,160>
<80,20,80>
<160,0,160>
pigment {color Brown}
}//tył
triangle{
<160,0,160>
<80,20,80>
<160,0,0>
pigment {color Brown}
}//prawo
box{
<0, 0, 0>
<160, 0, 160>
pigment {color Brown}
}//podstawa
}//-------------------------------------- dach1
//_______________________________________________________________ Dach2
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja dach2
#declare dach2 = prism {
conic_sweep
linear_spline
0, 0.6, 5,
<4,4>,<-4,4>,<-4,-4>,<4,-4>,<4,4>
rotate <180, 0, 0>
scale <35, 35, 35>
texture {Cork}
}//-------------------------------------- dach2
//_______________________________________________________________ Drzewo
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja drzewo
#declare drzewo = union{
cone{
<0, -25, 0> 6
<0, 36, 0> 3
pigment {color Bronze}
}
sphere{
<0, 60, 0> 25
pigment {color DarkGreen}
}
}//-------------------------------------- drzewo
//_______________________________________________________________ Las
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja Las
#declare las = union{
#declare lasek1 = 0;
#while (lasek1 < 15)
object { drzewo
translate <(lasek1*40)-105, sin (lasek1) *25, sin(lasek1*25)>
}
object { drzewo
translate <(lasek1*40)-105, sin (lasek1) *25, sin(lasek1*25)+50>
}
object { drzewo
translate <(lasek1*40)-105, sin (lasek1) *35, sin(lasek1*25)+100>
}
#declare lasek1 = lasek1 +1;
#end
}//-------------------------------------- las
//_______________________________________________________________ projekt
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja projekt
#declare projekt = union{
box{
<-0.5, -0.5, 1>
<8, 1, 0.1>
pigment {color White}
}
text {
ttf "Arial.ttf",
"Projekt *Pinokio*",
1,
0
pigment {color Black}
scale <0, 0, 0.2>
}
}//-------------------------------------- projekt
//_______________________________________________________________ student
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja student
#declare student = union{
box{
<-0.5, -0.5, 1>
<8, 1, 0.1>
pigment {color White}
}
text {
ttf "Arial.ttf",
"Marcin KOT",
1,
0
pigment {color Black}
scale <0, 0, 0.2>
}
}//-------------------------------------- student
//_______________________________________________________________ Tęcza
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja tecza
#declare r_violet1 = color rgbf<1.0, 0.5, 1.0, 1.0>;
#declare r_violet2 = color rgbf<1.0, 0.5, 1.0, 0.8>;
#declare r_indigo = color rgbf<0.5, 0.5, 1.0, 0.8>;
#declare r_blue = color rgbf<0.2, 0.2, 1.0, 0.8>;
#declare r_cyan = color rgbf<0.2, 1.0, 1.0, 0.8>;
#declare r_green = color rgbf<0.2, 1.0, 0.2, 0.8>;
#declare r_yellow = color rgbf<1.0, 1.0, 0.2, 0.8>;
#declare r_orange = color rgbf<1.0, 0.5, 0.2, 0.8>;
#declare r_red1 = color rgbf<1.0, 0.2, 0.2, 0.8>;
#declare r_red2 = color rgbf<1.0, 0.2, 0.2, 1.0>;
rainbow {
angle 42.5
width 5
distance 1.0e7
direction <-0.2, -0.2, 1>
jitter 0.01
color_map {
[0.000 color r_violet1]
[0.100 color r_violet2]
[0.214 color r_indigo]
[0.328 color r_blue]
[0.442 color r_cyan]
[0.556 color r_green]
[0.670 color r_yellow]
[0.784 color r_orange]
[0.900 color r_red1]
}
}//-------------------------------------- student
//______________________________________
//______________________________________
//______________________________________
//______________________________________
object { budynek }
object { stol translate <20, 0, 90>}
object { kubek translate <20, 11, 120>}
object { lampa_s translate <70, 11, 130>}
object { lampa_l translate <135, 0, 60>}
object { lampa_l translate <135, 0, 80>}
object { lampa_l translate <60, 0, 10>}
object { las translate <0, 0, 190> }
object { projekt scale<4, 4, 4> rotate <0, 90, 0> translate <-1, 35, 35>}
object { student scale<4, 4, 4> rotate <0, 90, 0> translate <-1, 31, 35>}
object { pinokio rotate<0, 90, 0> translate <-10, 0, 50> }
//object { dach1 translate <-5, 45, -3> }
object { lampa_w translate < 0, 39, 20>}
object { drzwi translate < 0, 0, 60>}
object { regal rotate <0, 90, 0> translate <134, 0, 35>}
object { klocek rotate <0, 90, 0> translate <140, 15.1, 21.5>}
object { klocek rotate <0, 90, 0> translate <140, 25.1, 21.5>}
object { szafka rotate <0, 90, 0> translate <59, 0, 30>}
object { klocek rotate <0, 90, 0> translate <61, 15, 29>}
object { lampa_w translate < 0, 39, 50>}
object {dach2 translate<75, 66, 75> }
//mgla ktorej gestosc jest stala w kazdym punkcie
//fog {
// distance 450
// color rgb<0.8, 0.8, 0.8>
//}
//polprzezroczysta tlo nigdy nie zniknie
fog {
distance 450
color rgbt<0.8, 0.8, 0.8, 0.2>
} |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Kocur
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 1:32, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
A teraz kostki z oświetleniem
Kod: |
#include "colors.inc"
#include "shapes.inc"
#include "textures.inc"
camera {
location <20, 50, -50>
look_at <0,0,0>
}
light_source{
<-10,10,-10> White
}
//light_source{
//<3,20,5> White
//}
//background{color SkyBlue}
//_______________________________________________________________ Kostka1
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja kostka1
#declare kostka1 = union{
intersection{
box{
<-3, -3,-3>
<3, 3, 3>
pigment {color White}
}
sphere{
<0, 0, 0> 4.05
pigment {color White}
}
}
light_source {
<0, 15, 0> //miejsce ustawienia lampy
color Red
spotlight
radius 8
falloff 20
tightness 20
point_at <0, 3, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<0, 0, -15> //miejsce ustawienia lampy
color Blue
spotlight
radius 8
falloff 20
tightness 20
point_at <0, 0, -3> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<15, 0, 0> //miejsce ustawienia lampy
color Green
spotlight
radius 8
falloff 20
tightness 20
point_at <3, 0, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<0, -15, 0> //miejsce ustawienia lampy
color Yellow
spotlight
radius 8
falloff 20
tightness 20
point_at <0, -3, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<0, 0, 15> //miejsce ustawienia lampy
color DarkPurple
spotlight
radius 8
falloff 20
tightness 20
point_at <0, 0, 3> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<-15, 0, 0> //miejsce ustawienia lampy
color MediumSpringGreen
spotlight
radius 8
falloff 20
tightness 20
point_at <-3, 0, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
}//-------------------------------------- kostka1
//_______________________________________________________________ Kostka2
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja kostka2
#declare kostka2 = union{
difference{
box{
<-4, -4,-4>
<4, 4, 4>
pigment {color White}
}
union{
box{
<3, -5,-5>
<5, 5, -3>
pigment {color White}
}
box{
<-3, -5,-5>
<-5, 5, -3>
pigment {color White}
}
box{
<-3, -5, 5>
<-5, 5, 3>
pigment {color White}
}
box{
<3, -5, 5>
<5, 5, 3>
pigment {color White}
}
box{
<-5, 3, 5>
<5, 5, 3>
pigment {color White}
}
box{
<-5, -3, 5>
<5, -5, 3>
pigment {color White}
}
box{
<-5, -3, -5>
<5, -5, -3>
pigment {color White}
}
box{
<-5, 3, -5>
<5, 5, -3>
pigment {color White}
}
box{
<-5, -3, -5>
<-3, -5, 5>
pigment {color White}
}
box{
<5, -3, -5>
<3, -5, 5>
pigment {color White}
}
box{
<-5, 3, -5>
<-3, 5, 5>
pigment {color White}
}
box{
<5, 3, -5>
<3, 5, 5>
pigment {color White}
}
}
}
union{
cylinder{
<3, -3,-3>
<3, 3, -3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, -3,-3>
<-3, 3, -3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, -3,3>
<-3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<3, -3,3>
<3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, 3, 3>
<3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, -3, 3>
<3, -3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, -3, -3>
<3, -3, -3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, 3, -3>
<3, 3, -3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, -3, -3>
<-3, -3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<3, -3, -3>
<3, -3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, 3, -3>
<-3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<3, 3, -3>
<3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<3, 3, -3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<3, -3, -3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<3, -3, 3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<-3, 3, -3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<-3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<-3, -3, -3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<-3, -3, 3>1
pigment {color White}
}
}
light_source {
<0, 15, 0> //miejsce ustawienia lampy
color Red
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <0, 4, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<0, 0, -15> //miejsce ustawienia lampy
color DarkPurple
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <0, 0, -4> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<15, 0, 0> //miejsce ustawienia lampy
color Green
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <4, 0, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<0, -15, 0> //miejsce ustawienia lampy
color Yellow
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <0, -4, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<0, 0, 15> //miejsce ustawienia lampy
color Blue
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <0, 0, 4> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<-15, 0, 0> //miejsce ustawienia lampy
color MediumSpringGreen
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <-4, 0, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
}//-------------------------------------- kostka2
//_______________________________________________________________ Kostka3
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja kostka3
#declare kostka3 = union{
cylinder{
<3, -3,-3>
<3, 3, -3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, -3,-3>
<-3, 3, -3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, -3,3>
<-3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<3, -3,3>
<3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, 3, 3>
<3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, -3, 3>
<3, -3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, -3, -3>
<3, -3, -3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, 3, -3>
<3, 3, -3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, -3, -3>
<-3, -3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<3, -3, -3>
<3, -3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<-3, 3, -3>
<-3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
cylinder{
<3, 3, -3>
<3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<3, 3, -3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<3, -3, -3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<3, -3, 3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<-3, 3, -3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<-3, 3, 3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<-3, -3, -3>1
pigment {color White}
}
sphere{
<-3, -3, 3>1
pigment {color White}
}
box{
<-4, -3, -3>
<4, 3, 3>
pigment {color White}
}
box{
<-3, -4, -3>
<3, 4, 3>
pigment {color White}
}
box{
<-3, -3, -4>
<3, 3, 4>
pigment {color White}
}
light_source {
<0, 15, 0> //miejsce ustawienia lampy
color Red
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <0, 4, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<0, 0, -15> //miejsce ustawienia lampy
color DarkPurple
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <0, 0, -4> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<15, 0, 0> //miejsce ustawienia lampy
color Green
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <4, 0, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<0, -15, 0> //miejsce ustawienia lampy
color Yellow
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <0, -4, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<0, 0, 15> //miejsce ustawienia lampy
color Blue
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <0, 0, 4> //środek miejsca rzutowania światła
}
light_source {
<-15, 0, 0> //miejsce ustawienia lampy
color MediumSpringGreen
spotlight
radius 30
falloff 10
tightness 10
point_at <-4, 0, 0> //środek miejsca rzutowania światła
}
}//-------------------------------------- kostka3
//_______________________________________________________________ mgla
//+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deklaracja mgla
//fog {
// distance 400
// color rgb<0.8, 0.8, 0.8>
//}//-------------------------------------- mgla
object {kostka1 translate <-20, 0, 0>}
object {kostka2 translate <0, 0, 0>}
object {kostka3 translate <30, 0, 0>}
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Śro 10:15, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Kici......
A ta kostka nie powinna mieć dziurek ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kocur
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:23, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
UWAGA UWAGA.
Byłem dzisiaj u niej na konsultacjach i jeśli chodzi o egzamin to jest w
- poniedziałek między 10 a 12 tak jak tu jest napisane
- poprawka (hehehe ale mam wtyki) 20 luty
- zwolnieni z egzaminu są Ci co mają praktycznie same piątki z wejściówek (ja niestety nie )
- na laboratoria to jest tu temat założony przeze mnie i mam prawie wszystko dobrze tylko:
=============================================
mgłę i tęczę zdefiniować wg instrukcji w programie i helpa
W programie jest to menu: INSERT -> Special Effects i tu jest "rainbow" i "fog"... ja to muszę jej jeszcze raz pokazać i (przynajmniej mnie pytała) jaka opcja i za co jest odpowiedzialna ale kiedy pokazałem jej kod to powiedziała że nie mam wszystkich opcji w definicji i zonk... sugerowałem się różnymi toturialami a to był w tym przypadku błąd....
==============================================
W lampach mają być żarówki i pytała mnie (nie miałem żarówki hehehe) co świeci lampa czy żarówka to metodą szybkiej dedukcji powiedziałem jej że żarówka
Miałem jeszcze kubek, pokazałem jej kod, wytłumaczyć jak to zrobiłem (jaka opcja za co odpowiada - blob).
Pytała jeszcze (przy mnie dziennych) jak dach jest zrobiony, każdą najmniejszą funkcję co ona robi itd....
przygotujcie se kamery z widokiem właśnie jak ta lampa świeci, na ten ser, klocek, kubek (nie zrobiłem tylko sera).
To wszystko o co mnie pytała, ale dzienni mieli gorzej, jak zobaczyłem tam te ich obrazki.... niektóre to mnie powaliły w porównaniu do tego co robiliśmy...
====================
Moja rada jest taka, jak mnie o coś zapytała i zacząłem jej nawijać o tym i bele czym to można ją zgubić, widziałem jak z dziennych pokazał jej obrazek a później kod i zaczął trajkotać jak katarynka pokazując jej różne fragmenty kodu i nie zadała mu więcej pytań tylko zaliczyła.
Ja w ten sposób uniknąłem pokazania żarówki
====================
Cieńko widzę ten egzamin bo chyba będzie z dziennymi w tedy kiedy ona ma konsultacje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kocur dnia Śro 15:45, 27 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baranjr1
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:21, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
witam. czai ktos do czego sluza te konkretne polecenia w teczy?
oraz czy ta kosta z kolorowymi scianami to ma byc na jenym projekcie razem z pinokiem czy moze byc na innym tak jak to zrobil szanowny pan kocor:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Śro 19:59, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
a co to za problem wsadzić kostkę w pole #declare kostka=union{} i wywołać w projekcje object{kostka} ???
na mój gust zrobić to tak "obiektowo" i wtedy łatwo się wyłącza takie obiekty jak będzie chciała zobaczyć ))
na mój gust lepiej w jednym ale każdy zrobi to po swojemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marcin1987a
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:15, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
a ja mam tak , niech ewentualnie powie kazdy czy moze byc
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek.Korgól
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:11, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
z tego co było u nas (gr 2) to ta kstka miala znajdowac sie na stoliku obok talezyka z serem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mateusz.k
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:22, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
W 3 grupie jesli się nie mylę to kostka miała być gdzieś obok domu ale tak ustawina zeby było widać tylko trzy sciany tej kostki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baranjr1
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:27, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
no jest roznica (bynajmniej dla mnie) bo jak moze byc na osobnym projekcie tak jak ma kocur to nie widac poswiaty rzucanej przez to swiatlo punkowe. a jak bedzie na regale,obok klocka lego to taka poswiate widac wlasnie na tym regale:/
[link widoczny dla zalogowanych]
chyba ze powiecie mi jak zrobic zeby nie bylo jej widac:) kombinowanie z wartosciami parametrow mi jakos nie wychodzi:P
no i napiszcie cos pdnosnie tej teczy. co poszczegole polecenia oznaczaja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Czw 20:57, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
zawsze idzie co nieco dopracować a resztę za maskować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damian.zaskorski
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 2:06, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Widze ze nagadala inaczej kazdej grupie, bo w drugiej nic nie bylo o klocku lego.Jesli chodzi o kostke szescienna to polozylem ja na blacie i oswietlilem tylko z trzech stron dla pieknego widoku tylko z jednej kamery. Poswiaty oczywiscie wystepuja i u mnie.
Tecza:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mgla:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na podstawie tego cos sobie dopowiedzialem o tych parametrach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GadQ
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 2:52, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Co do kostki i poświaty: Jeśli nie chcecie żeby ją było widać na obiektach obok kostki, to światło musi być jak najbliżej ścianki kostki no i pobawcie się parametrami: falloff i tightness (czy jakoś tak, wartości ujemne też wchodzą w grę).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Pią 9:29, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Damian, ja jestem w 1 grupie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marcin1987a
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:42, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
no nam czyli 3 grupie mowila ze kostka ma byc ułożona koło domu i ma byc oświetlona , i bez kropek , czyli wycjodzi ze kazda grup[a miala co innego .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|