Forum www.polcz.fora.pl
pcz
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

taki mały obrazek w pov ray-u

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.polcz.fora.pl Strona Główna -> Grafika komputerowa i wizualizacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin1987a




Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:34, 23 Lis 2009    Temat postu: taki mały obrazek w pov ray-u

Kod:

 #include "colors.inc"
#include "textures.inc"

camera
{
location <0,0,-8>
look_at <0,0,0>
}                   

light_source
{
<0,0,-9> color White
}           

//////////////////////
sphere
{
<0,0,0> 1
texture
       {pigment{
                color White}
       }

}         

background {color Blue}

/////////////////////

plane
{ y ,6 texture {pigment {checker Red, White }}

}
///////////////////
plane
{ x ,3 texture {pigment {checker Yellow, White }}

}

////////////
plane
{ x ,-3 texture {pigment {checker Black, White }}


//////////
plane
{ y ,-4 texture {pigment {checker Black , White }}

}

//////////////////

sphere
{
<0,1.3,0> 0.5
texture
       {pigment{
                color White}
       }

}         

///////////////
sphere
{
<0,-2,0> 1.5
texture
       {pigment{
                color White}        //ostatnia kula
       }

}         

////////////////////////////

sphere
{
<0,-1.5,-2> 0.1
texture
       {pigment{
                color Black}      // ostatni od dolu guzik
       }

}
   
/////////////

sphere
{
<0,-1,-2> 0.1
texture
       {pigment{
                color Black}
       }
                               //drugi od dolu
}

////////////

sphere
{
<0,-0.4,-2> 0.1
texture
       {pigment{
                color Black}
       }

}
            // trzeci od dolu
           
////////

sphere
{
<0,-0,-2> 0.1
texture
       {pigment{
                color Black}
       }

}             
                      // czwarty od dolu
                     
/////////////

sphere
{
<0,0.4,-2> 0.1
texture
       {pigment{
                color Black}
       }

}                                  //piąty od dołu

                     

/////////// 


sphere
{
<-0.19,1.2,-2> 0.03
texture
       {pigment{
                color Black}
       }

}                                  //piąty od dołu

                     

///////////   


sphere
{
<0.19,1.2,-2> 0.03
texture
       {pigment{
                color Black}
       }

}                                  //piąty od dołu

                     

///////////       


jezeli ktos ma zrobione fajne obrazki w pov ray-u to niech wrzuci


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smaku




Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:05, 09 Gru 2009    Temat postu:

toć to przeciez Buli...
polecam zrobic ze dwa tutoriale przed zajeciami.
A ponizej zamieszczam to co niby mamy przygotowac na najblizsze zajecia:
Kod:
#include "colors.inc"
#include "textures.inc"

#declare r=1;

//polozenie kamery
camera{ location <7>
        look_at <5>}   //punkt na ktory patrzy


//zrodlo swiatla nr 1 - białe
light_source { <0> color White }

//zrodlo swiatla nr 2 - czerwone
light_source { <15> color Red }


//definicja nieba
sky_sphere { pigment
                { gradient <20>
                  color_map { [0   color rgb<1>        ]
                              [0.4 color rgb<0>]
                              [0.6 color rgb<0>]
                              [1.0 color rgb<1>        ]
                  }
                }
             scale 3
}

//podłoga
plane { y,0
        texture  { Brown_Agate }
        finish {reflection 0.1}
}


//szescian
box { <6> <3>
      texture {White_Marble }
      finish{reflection 0.6 phong 1 }
}


//walce
cylinder { <6> <6> 1
           texture {Jade}
           scale <1>
           finish{reflection 0.5 phong 0}
}


//kulka czerwona
sphere { <0> r
         texture{pigment{color Red}}
         finish {reflection 0.1}
}

//kulka zielona
sphere { <2> r
         texture{pigment{color Green}}
         finish {reflection 0.1}
}

//kulka niebieska
sphere { <r> r
         texture{pigment{color Blue}}
         finish {reflection 0.1}
}



//kulka zolta
sphere { <r> r
         texture{pigment{color Yellow}}
         finish {reflection 0.1}
}

//złoty pierścien (pierwsza zmienna okresla duzy promien druga tzw. grubosc)
torus{9 0.9 texture{Gold_Texture}}


//stozek wsp. poczatku, promien, wsp. konca, promien
cone{ <4> 0 <0> 0.8
        pigment{checker White Black}
        finish{reflection 0.1}
}


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Smaku dnia Śro 15:50, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ajla




Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:15, 10 Gru 2009    Temat postu:

jak kurwa wrzucac tutaj te jebane programy żeby nie wycinał kodu? jak chce coś wrzucić to współrzędne które są w nawiasach klamrowych forum wycina i huj posprzątane jest wtedy <0>

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ajla dnia Czw 15:19, 10 Gru 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek_K




Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:08, 10 Gru 2009    Temat postu:

wrzuc jako cytat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Exe

PostWysłany: Czw 22:21, 10 Gru 2009    Temat postu:

zaznacz opcję pod pisaniem posta "Wyłącz HTML w tym poście" i będzie wszystko git xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ajla




Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:58, 11 Gru 2009    Temat postu:

no to macie moje zabawy z bałwanem

Kod:
#include "colors.inc"
#include "shapes.inc"
#include "textures.inc"
                       
camera {
location <-5,13,-14>     //położenie kamery
look_at <0,0,0>         // punkt na który patrzy kamera


light_source{<-10,50,-10> White}   


 
sphere{<0,0,0>,3 texture {pigment {color White }}} //koło najniższe
cylinder{<0,0.8,-3> <0,0.8,-2> 0.2 texture{pigment {color Black}}}//guzik najniższy

sphere{<0,4,0>,2 texture {pigment {color White}}} //koło  środkowe
cylinder{<0,4.5,-2> <0,4.5,-1.1> 0.2 texture{pigment {color Black}}}//guzik środek


sphere{<0,7,0>,1 texture { pigment {color White}}} //koło najwyższe

sphere {<-0.6,7.6,-0.5>, 0.2 texture{pigment{color Black}}} //oko lewe
sphere {<0.6,7.6,-0.5>, 0.2 texture{pigment{color Black}}} //oko prawe
cone{<0,7,-1.9>0 <0,7,-1> 0.2 texture {pigment {color Red}finish{ reflection 0.4 phong 0.5}}}//nos zrobiony jako stożek i wypolerowany

cylinder{<-4,5,0> <-1,4,0> 0.1 texture{pigment {color Black}}}//lewa ręka
cylinder{<4,5,0> <1,4,0> 0.1 texture{pigment {color Black}}}//prawa ręka
cylinder{<0,7.8,0> <0,7.9,0> 1 texture{pigment {color Blue}}} //kapelusz
cylinder{<0,7.9,0> <0,9,0> 0.7 texture{pigment {color Blue}}} //kapelusz



plane {y,-2
        texture{White_Marble}finish{ reflection 1 phong 0.5}}
        plane {z,1
        texture{White_Marble}}       // textury tła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Exe

PostWysłany: Pią 20:24, 11 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
#include "colors.inc"

camera {
location <-7,15,-17> //położenie kamery
look_at <0,0,0> // punkt na który patrzy kamera
}

light_source{<-10,40,-10> White}

sphere{<0,0,0>,3.5 texture {pigment {color White }}} //duzia kula
cylinder{<0,0.8,-2> <0,0.8,-7> 0.5 texture{pigment {color Red}}} //faja ;]
cone{<0,0.8,-8>0.05 <0,0.8,-7>0.7 texture {pigment {color Scarlet}}} //glowka xD

sphere{<0,4,0>,2 texture {pigment {color White}}} //srednia kula
cylinder{<0,4.5,-2> <0,4.5,-1.1> 0.2 texture{pigment {color Brown}}} //guziczek na kuli sr.

cylinder{<-2,4,0> <-3,3.7,-7> 0.2 texture{pigment {color Yellow}}} //lewa ręka
cylinder{<2,4,0> <3,3.7,-7> 0.2 texture{pigment {color Yellow}}} //prawa ręka


torus{3,0.4 rotate<-90,0,0> translate<0,2,-7> texture{pigment {color NeonPink}}} //to co dobre xD


sphere {<-0.6,7.2,-0.6>, 0.2 texture{pigment{color Black}}} //oko lewe
sphere {<0.6,7.2,-0.6>, 0.2 texture{pigment{color Black}}} //oko prawe


sphere{<0,7,0>,1 texture { pigment {color White}}} //koło najwyższe


cone{<0,7,-1>0.3 <0,7,-3> 0 texture {pigment {color Red}finish{ reflection 0.4 phong 0.5}}}//nos zrobiony jako stożek i wypolerowany


cylinder{<0,7.8,0> <0,7.9,0> 1 texture{pigment {color Green}}} //kapelusz
cylinder{<0,7.9,0> <0,9,0> 0.7 texture{pigment {color Green}}} //kapelusz


plane {y,-2 texture{pigment {Gray}}finish{ reflection 1 phong 0.5}} // tło



Wojtuś..... pobawiłem się Twoim kodem xD masz teraz w co "pakować" xD

aaaaa.......... ktoś mi powie jak do jasnej ciasnej.... zrobić aby eksportował mi to np. do Gif w jeden plik tą animację bo jak tak to mi renderuje X-plików *.bmp i mam se niby pstrykać żeby animacja wyszła ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.polcz.fora.pl Strona Główna -> Grafika komputerowa i wizualizacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin