Forum www.polcz.fora.pl
pcz
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Laborki 03.01.2010

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.polcz.fora.pl Strona Główna -> Grafika komputerowa i wizualizacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz




Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:30, 20 Gru 2009    Temat postu: Laborki 03.01.2010

Jakie zagadnienia mamy przygotować na następne laborki z POV-raya?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz.k




Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:03, 20 Gru 2009    Temat postu:

Mamy przygotować działania na obiektach:dodawanie, odejmowanie, część wspólna. Deklaracja obiektu, skalowanie, przesuwanie, obrót.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek.P




Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:10, 27 Gru 2009    Temat postu:

no i chyba jeszcze petle oraz rysowanie bryl za pomoca samych krawedzi czy jakos tak tego ostatniego to nie pamietam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Exe

PostWysłany: Pon 9:33, 28 Gru 2009    Temat postu:

ejjjj.......... kompania ;] retoryczne pytanie xD

"działania na obiektach" to macie na myśli np: kwadrat a w nim wycięte kołeczku ??? czy mamy to obiektowo zrobić budując jakaś tam klasę ??????? bo tak daleko to chyba nie będzie co nie ? bo to słowo "obiektach" mi się nie podoba na wejściu Sad ja bym zamienił je na "bryłach" chyba że to rzeczywiście maja być obiekty definiowane przez jakieś klasy(lub co tam w POV-RAYu odpowiada za klasy) ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek.P




Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:50, 28 Gru 2009    Temat postu:

piter co za klasy co ty za herezje siejesz, pewnie nieświeżego karpia miałeś :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Exe

PostWysłany: Pon 16:38, 28 Gru 2009    Temat postu:

Tomuś.... wyluzuj xD

karpik jak był taki był ...........

co nieco przesadziłem jak zanim się dziś za to wziąłem, ale nie da się ukryć że jest definiowanie obiektów xD a później przekształcanie więc co prawda nie ma tego tak dużo jak w C++ ale już definiujemy i operujemy na obiektach Smile)))

więc nie jest tak źle xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Exe

PostWysłany: Pią 22:52, 01 Sty 2010    Temat postu:

Kod:
#include "colors.inc"
#include "shapes.inc"
#include "textures.inc"


camera{
location <-10,10,-40>
look_at <20,0,0>}

light_source{ <0,20,-10> color White} 

light_source{ <6,0,-10> color White}

//light_source{ <10,3,10> color White} 
   
 
#declare glowa=union{
        sphere{ <0,3,0>1.2 pigment{color PaleGreen }}   //glowa
        cone{ <0,3,0> 0.8 <0,7,0>0 texture{Candy_Cane}}       //czapka
        torus{0.2,0.06 rotate<75,0,0> translate<0,2.7,-1.1> pigment{color Red}}//usta
        cone{ <0,3.3,-1.0> 0.2 <0,3.4,-3.2>0 pigment{color Red}} //nos   
}       

#declare oczy=union{ 
        sphere{ <-0.8,3.3,-0.7>0.2 pigment{color Yellow }} //oko
        sphere{ <0.8,3.3,-0.7>0.2 pigment{color Yellow }} //oko
}   

#declare glowa_bez_oczu=difference{
        object { glowa }
        object { oczy }   
}   

#declare oczka=intersection{
        object { oczy }   
        sphere{ <0,3,0>1.2 pigment{color Yellow }}   //glowa

 
#declare glowka=union {
        object {oczka }
        object {glowa_bez_oczu}
}   
   
#declare znak=union{
      box{<-0.6,-0.5,-3><0.6,0.5,0>} 
      sphere{ <0,0,0>0.2} 
      texture{Cork }
}                         

#declare znak_swiecacy=union{ 
   merge{
      box{<-0.6,-2,-2><0.6,-1,-1>} 
      sphere{ <0,-1.5,-2>0.5} 
      texture{pigment{color Red}}
   }

                 
         
#declare klata=union{                                                                 
        box{<-0.3,1.5,0><0.3,2.5,-0.1> pigment{color Red}}   //szyja
        box{<-1.6,-2,-1><1.6,1.5,0.5> texture{Cork }}   //tułów 
        light_source{ <0,0.2,0> color White looks_like{znak_swiecacy} }       
}                   
     
#declare tluw=difference{
   object {klata}
   object {znak}       
}     
     
#declare lewa_reka = union { 
  merge{   
    sphere{ <-1.9,1,-0.5>0.4} //lewa reka
    cylinder{<-1.85,1.15,-0.55><-3.15,-1.2,-0.5>,0.3}//ramię
    sphere{ <-3.25,-1.3,-0.5>0.35}   //łokieć
    cylinder{<-3.3,-1.4,-0.6><-4,-2,-2>,0.25} //przedramie 
  }           
  texture {
    pigment {color Sienna}
  }
}         
       
#declare prawa_reka = union { 
  merge{   
     sphere{ <1.9,1,-0.5>0.4}     //prawa reka
     cylinder{<1.85,1.15,-0.55><3.15,-1.2,-0.5>,0.3}//ramie
     sphere{ <3.25,-1.3,-0.5>0.35}   //łokieć
     cylinder{<3.3,-1.4,-0.6><4,-2,-2>,0.25} //przedramie
   }       
   texture{
     pigment {color Sienna}
   }
}

#declare lewa_noga=union{
        cylinder{<-1.2,-2,0><-1.2,-6,0>,0.4 pigment{color Sienna}}  //lewa noga
        cylinder{<1.2,-2,0><1.2,-6,0>,0.4 pigment{color Sienna}}  //prawa noga
}
#declare prawa_noga=union{
        box{<-1.5,-6,0.5><-0.8,-7,-2> pigment{color Sienna}} //lewa stopa
        box{<1.5,-6,0.5><0.8,-7,-2> pigment{color Sienna}} //prawa stopa   
}
   

#declare pinokio=union{
        object {prawa_reka }
        object {lewa_reka }
        object {glowka rotate y*60 }   
        object {tluw }   
        light_source{ <0,0,-0.5> color White} 
        object {prawa_noga }
        object {lewa_noga }
}     

#declare petla=0;         
#while (petla < 100)
        object {pinokio translate<petla,5,0>}
#declare petla=petla+10;
#end         
           
background {color Gray}                 //tło
plane{y,-7 texture{pigment{checker Yellow, Blue}} } //szachownica

Renderowało się: 2min 36s
Komp: AMD Athlon 2000+(1,7GHz), 1GB, GF4


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek.Korgól




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:08, 02 Sty 2010    Temat postu:

Jesli chodzi o te wejściowke to jeszcze cos o petlach mam zanotowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek.Korgól




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:09, 02 Sty 2010    Temat postu:

A i Piotrus fajne stadko Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.polcz.fora.pl Strona Główna -> Grafika komputerowa i wizualizacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin