 |
www.polcz.fora.pl pcz
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:30, 20 Gru 2009 Temat postu: Laborki 03.01.2010 |
|
|
Jakie zagadnienia mamy przygotować na następne laborki z POV-raya?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
mateusz.k
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:03, 20 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Mamy przygotować działania na obiektach:dodawanie, odejmowanie, część wspólna. Deklaracja obiektu, skalowanie, przesuwanie, obrót.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek.P
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:10, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
no i chyba jeszcze petle oraz rysowanie bryl za pomoca samych krawedzi czy jakos tak tego ostatniego to nie pamietam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Pon 9:33, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
ejjjj.......... kompania ;] retoryczne pytanie xD
"działania na obiektach" to macie na myśli np: kwadrat a w nim wycięte kołeczku ??? czy mamy to obiektowo zrobić budując jakaś tam klasę ??????? bo tak daleko to chyba nie będzie co nie ? bo to słowo "obiektach" mi się nie podoba na wejściu ja bym zamienił je na "bryłach" chyba że to rzeczywiście maja być obiekty definiowane przez jakieś klasy(lub co tam w POV-RAYu odpowiada za klasy) ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek.P
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:50, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
piter co za klasy co ty za herezje siejesz, pewnie nieświeżego karpia miałeś :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Pon 16:38, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Tomuś.... wyluzuj xD
karpik jak był taki był ...........
co nieco przesadziłem jak zanim się dziś za to wziąłem, ale nie da się ukryć że jest definiowanie obiektów xD a później przekształcanie więc co prawda nie ma tego tak dużo jak w C++ ale już definiujemy i operujemy na obiektach )))
więc nie jest tak źle xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Pią 22:52, 01 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Kod: |
#include "colors.inc"
#include "shapes.inc"
#include "textures.inc"
camera{
location <-10,10,-40>
look_at <20,0,0>}
light_source{ <0,20,-10> color White}
light_source{ <6,0,-10> color White}
//light_source{ <10,3,10> color White}
#declare glowa=union{
sphere{ <0,3,0>1.2 pigment{color PaleGreen }} //glowa
cone{ <0,3,0> 0.8 <0,7,0>0 texture{Candy_Cane}} //czapka
torus{0.2,0.06 rotate<75,0,0> translate<0,2.7,-1.1> pigment{color Red}}//usta
cone{ <0,3.3,-1.0> 0.2 <0,3.4,-3.2>0 pigment{color Red}} //nos
}
#declare oczy=union{
sphere{ <-0.8,3.3,-0.7>0.2 pigment{color Yellow }} //oko
sphere{ <0.8,3.3,-0.7>0.2 pigment{color Yellow }} //oko
}
#declare glowa_bez_oczu=difference{
object { glowa }
object { oczy }
}
#declare oczka=intersection{
object { oczy }
sphere{ <0,3,0>1.2 pigment{color Yellow }} //glowa
}
#declare glowka=union {
object {oczka }
object {glowa_bez_oczu}
}
#declare znak=union{
box{<-0.6,-0.5,-3><0.6,0.5,0>}
sphere{ <0,0,0>0.2}
texture{Cork }
}
#declare znak_swiecacy=union{
merge{
box{<-0.6,-2,-2><0.6,-1,-1>}
sphere{ <0,-1.5,-2>0.5}
texture{pigment{color Red}}
}
}
#declare klata=union{
box{<-0.3,1.5,0><0.3,2.5,-0.1> pigment{color Red}} //szyja
box{<-1.6,-2,-1><1.6,1.5,0.5> texture{Cork }} //tułów
light_source{ <0,0.2,0> color White looks_like{znak_swiecacy} }
}
#declare tluw=difference{
object {klata}
object {znak}
}
#declare lewa_reka = union {
merge{
sphere{ <-1.9,1,-0.5>0.4} //lewa reka
cylinder{<-1.85,1.15,-0.55><-3.15,-1.2,-0.5>,0.3}//ramię
sphere{ <-3.25,-1.3,-0.5>0.35} //łokieć
cylinder{<-3.3,-1.4,-0.6><-4,-2,-2>,0.25} //przedramie
}
texture {
pigment {color Sienna}
}
}
#declare prawa_reka = union {
merge{
sphere{ <1.9,1,-0.5>0.4} //prawa reka
cylinder{<1.85,1.15,-0.55><3.15,-1.2,-0.5>,0.3}//ramie
sphere{ <3.25,-1.3,-0.5>0.35} //łokieć
cylinder{<3.3,-1.4,-0.6><4,-2,-2>,0.25} //przedramie
}
texture{
pigment {color Sienna}
}
}
#declare lewa_noga=union{
cylinder{<-1.2,-2,0><-1.2,-6,0>,0.4 pigment{color Sienna}} //lewa noga
cylinder{<1.2,-2,0><1.2,-6,0>,0.4 pigment{color Sienna}} //prawa noga
}
#declare prawa_noga=union{
box{<-1.5,-6,0.5><-0.8,-7,-2> pigment{color Sienna}} //lewa stopa
box{<1.5,-6,0.5><0.8,-7,-2> pigment{color Sienna}} //prawa stopa
}
#declare pinokio=union{
object {prawa_reka }
object {lewa_reka }
object {glowka rotate y*60 }
object {tluw }
light_source{ <0,0,-0.5> color White}
object {prawa_noga }
object {lewa_noga }
}
#declare petla=0;
#while (petla < 100)
object {pinokio translate<petla,5,0>}
#declare petla=petla+10;
#end
background {color Gray} //tło
plane{y,-7 texture{pigment{checker Yellow, Blue}} } //szachownica |
Renderowało się: 2min 36s
Komp: AMD Athlon 2000+(1,7GHz), 1GB, GF4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek.Korgól
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:08, 02 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Jesli chodzi o te wejściowke to jeszcze cos o petlach mam zanotowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek.Korgól
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:09, 02 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
A i Piotrus fajne stadko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|