Forum www.polcz.fora.pl
pcz
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pinokio
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.polcz.fora.pl Strona Główna -> Grafika komputerowa i wizualizacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ajla




Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:06, 02 Sty 2010    Temat postu: Pinokio

[code]#include "colors.inc"
#include "textures.inc"

camera {
location <0,6,-8>
look_at <0,4,0>
}
background {Black}

light_source {<0,0,-1> color White}
light_source {<0,0,-2> color White}
light_source {<2,0,2> color White}
light_source{<-10,50,-10> White}
light_source{
<-20, 20, -20> White
}
light_source {<0,6,-1> color White}
light_source {<4,4.5,0> color White}





plane{y, -1
texture{pigment{checker Red, White}} }

box {<1,-1,-2> <-1,3,5> texture{Cherry_Wood} scale <0.1,0.8,0.05> translate <0,4,0> } //szyja

box {<1,-1,-2> <-1,3,5> texture{Cherry_Wood} scale <0.5,0.64,0.1> translate <0,4,0> } //tulow
difference{
box {<1,-1,-2> <-1,3,5> texture{ pigment {color DarkSlateBlue }} scale <0.51,0.65,0.11> translate <0,4,0> } //ubranko
sphere {<0,6,0.1> 0.5 texture {pigment {color White}}} }

sphere{<0,0,0> 0.7 texture {Cherry_Wood} translate <0,7,0>} //glowa

cone {<0,0,0> 0.6 <0,1,0> 0.2 texture {pigment{color Gray95}} translate <0,7.4,0>} //czapka
torus {1.6,0.3 texture{pigment{color Gray95}} scale <0.5,0.5,0.5> translate <0,7.2,0>} //czapka

cone{ <0,0,0>0.1 <0,1,0> 0 texture {pigment{color Red}} rotate <-90,0,90> translate <0,6.75,-0.2> } //nos

torus {1, 0.2 texture {pigment {color White}} scale <0.2,0.2,0.2> rotate <90,0,0> translate <0,6.6,-0.4> } // usta

sphere {<0,0,0> 0.1 texture{pigment{color Blue}} translate <-0.4,6.8,-0.5>} //oko lewe
sphere {<0,0,0> 0.1 texture{pigment{color Blue}} translate <0.4,6.8,-0.5>} //oko prawe

cylinder {<-1,0,0> <-0.1,4,0> 0.11 texture {Cherry_Wood}} // noga lewa
cylinder {<1,0,0> <0.1,4,0> 0.11 texture {Cherry_Wood}} // noga prawa


cylinder {<0,5,0> <2,6,0> 0.11 texture {Cherry_Wood}} //reka lewa

box {<0,0,0> <1,1,1> texture {Cherry_Wood} scale <0.5, 0.25,0> translate <0.7,0,-0.8> rotate <0,-10,0>} //stopa
box {<0,0,0> <1,1,1> texture {Cherry_Wood} scale <0.5, 0.25,0> translate <-1.15,0,-0.8>rotate <0,10,0>} //stopa

sphere {<-2,6,0> 0.2 texture {Cherry_Wood}} //dlon lewa
sphere {<2,6,0> 0.2 texture {Cherry_Wood}} // dlon prawa

box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,-16> translate <2.1,5.95,0> } // palec prawy
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,-10> translate <2.1,6,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,-5> translate <2.1,6.05,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,0> translate <2.1,6.1,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,5> translate <2.1,6.15,0> }




cylinder {<0,5,0> <-2,6,0> 0.11 texture {Cherry_Wood}} //reka lewa
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,16> translate <-2.5,5.85,0> } // palce lewe
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,10> translate <-2.5,5.95,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,5> translate <-2.5,6.05,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,0> translate <-2.5,6.15,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,-10> translate <-2.5,6.25,0> }


cylinder {<-0.8,0,0> <-0.3,2.5,0> 0.2 texture {pigment {color Green}} translate <0,1,0>} // spodnie lewa
cylinder {<0.8,0,0> <0.3,2.5,0> 0.2 texture {pigment {color Green}} translate <0,1,0>} // spodnie prawa
[/code]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ajla




Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:52, 03 Sty 2010    Temat postu:

#include "colors.inc"
#include "textures.inc"

camera {
location <70,5,-15>
look_at <40,4,25>
}
background {White}

light_source {<0,0,-1> color White}
light_source {<0,0,-2> color White}
light_source {<2,0,2> color White}
light_source{<-10,50,-10> White}
light_source{
<-20, 20, -20> White
}
light_source {<0,6,-1> color White}
light_source {<4,4.5,0> color White}



cylinder {<16,6,25><16,6.1,25> 0.7 texture {pigment{color Silver}}}

/*brick
color Gray, // color of mortar
color Red // color of brick
brick_size <2,1,1> // size of brick (optional)
mortar 0.2 // width of mortar (optional)
*/




/*
difference {
box {<19.5,0,0> <20,20,20> texture {pigment {brick}} scale <1.5,0.7,1.5> translate <-1,-3,0> }
box {<19.5,0,0> <20,4,19> texture {pigment {brick}} scale < 1.5,0.7,1.5> translate <-1,-3,0>}
} */

difference {
box {<0,0,0> <20,20,20> texture {pigment {brick}} scale <2,0.7,1.5> translate <7,-1,0>}
box {<0,0,0> <18,18,18> texture {pigment {brick}} scale <2,0.7,1.5> translate <7,-1,0>}
box {<0,0,0> <5,11,20> texture {pigment {brick}} scale <1,1,1> translate <9,-1,-4>}
box {<0,0,0> <8,8,20> texture {pigment {brick}} scale <0.6,0.6,0.6> translate <18,4,-4>}
box {<0,0,0> <20,20,20> texture {pigment {brick}} scale <2.5,3,2> translate <7,10,0>}
}


box {<0,0,0> <4,7,6> texture {Dark_Wood}translate <15,-1,24> }
box {<0,0,0> <1.6,6,1.98> texture {Cherry_Wood} translate <15.2,-1,23.9>}
box {<0,0,0> <1.6,6,1.98> texture {Cherry_Wood} translate <17,-1,23.9>}

sphere{<16,3,23> 0.15 texture {pigment {color Green}}}
sphere{<16.5,3,23> 0.15 texture {pigment {color Green}}}


#declare drzewo= union{
sphere {<0,0,0> 2 texture {pigment{color Green}} translate <50,4,4> scale<0,3,0>}
cylinder {<0,0,0> <0,10,0> 0.5 texture {pigment{color Brown}} translate <50,-1,4>} }

object {drzewo}

#declare p=0;
#while (p<10)
object {drzewo translate <0,0,p>}
#declare p=p+2;
#end


light_source {<54,5,-3> color White}

light_source {<7,-1,3> color White}
light_source {<9,-1,-4> color White}
light_source {<14,-1,-22> color White}


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ajla




Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:53, 03 Sty 2010    Temat postu:

#include "colors.inc"
#include "textures.inc"

camera {
location <70,5,-15>
look_at <40,4,25>
}
background {White}

light_source {<0,0,-1> color White}
light_source {<0,0,-2> color White}
light_source {<2,0,2> color White}
light_source{<-10,50,-10> White}
light_source{
<-20, 20, -20> White
}
light_source {<0,6,-1> color White}
light_source {<4,4.5,0> color White}
light_source {<10,10,4> color White}




/*brick
color Gray, // color of mortar
color Red // color of brick
brick_size <2,1,1> // size of brick (optional)
mortar 0.2 // width of mortar (optional)
*/




plane{y, -1
texture{pigment{checker Red, White}} }

box {<1,-1,-2> <-1,3,5> texture{Cherry_Wood} scale <0.1,0.8,0.05> translate <0,4,0> } //szyja

box {<1,-1,-2> <-1,3,5> texture{Cherry_Wood} scale <0.5,0.64,0.1> translate <0,4,0> } //tulow
difference{
box {<1,-1,-2> <-1,3,5> texture{ pigment {color DarkSlateBlue }} scale <0.51,0.65,0.11> translate <0,4,0> } //ubranko
sphere {<0,6,0.1> 0.5 texture {pigment {color White}}} }

sphere{<0,0,0> 0.7 texture {Cherry_Wood} translate <0,7,0>} //glowa

cone {<0,0,0> 0.6 <0,1,0> 0.2 texture {pigment{color Gray95}} translate <0,7.4,0>} //czapka
torus {1.6,0.3 texture{pigment{color Gray95}} scale <0.5,0.5,0.5> translate <0,7.2,0>} //czapka

cone{ <0,0,0>0.1 <0,1,0> 0 texture {pigment{color Red}} rotate <-90,0,90> translate <0,6.75,-0.2> } //nos

torus {1, 0.2 texture {pigment {color White}} scale <0.2,0.2,0.2> rotate <90,0,0> translate <0,6.6,-0.4> } // usta

sphere {<0,0,0> 0.1 texture{pigment{color Blue}} translate <-0.4,6.8,-0.5>} //oko lewe
sphere {<0,0,0> 0.1 texture{pigment{color Blue}} translate <0.4,6.8,-0.5>} //oko prawe

cylinder {<-1,0,0> <-0.1,4,0> 0.11 texture {Cherry_Wood}} // noga lewa
cylinder {<1,0,0> <0.1,4,0> 0.11 texture {Cherry_Wood}} // noga prawa


cylinder {<0,5,0> <2,6,0> 0.11 texture {Cherry_Wood}} //reka lewa

box {<0,0,0> <1,1,1> texture {Cherry_Wood} scale <0.5, 0.25,0> translate <0.7,0,-0.8> rotate <0,-10,0>} //stopa
box {<0,0,0> <1,1,1> texture {Cherry_Wood} scale <0.5, 0.25,0> translate <-1.15,0,-0.8>rotate <0,10,0>} //stopa

sphere {<-2,6,0> 0.2 texture {Cherry_Wood}} //dlon lewa
sphere {<2,6,0> 0.2 texture {Cherry_Wood}} // dlon prawa

box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,-16> translate <2.1,5.95,0> } // palec prawy
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,-10> translate <2.1,6,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,-5> translate <2.1,6.05,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,0> translate <2.1,6.1,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,5> translate <2.1,6.15,0> }




cylinder {<0,5,0> <-2,6,0> 0.11 texture {Cherry_Wood}} //reka lewa
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,16> translate <-2.5,5.85,0> } // palce lewe
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,10> translate <-2.5,5.95,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,5> translate <-2.5,6.05,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,0> translate <-2.5,6.15,0> }
box {<1,-1,-1> <-0,0,0> texture{Cherry_Wood} scale <0.4,0.05,0.05> rotate <0,0,-10> translate <-2.5,6.25,0> }


cylinder {<-0.8,0,0> <-0.3,2.5,0> 0.2 texture {pigment {color Green}} translate <0,1,0>} // spodnie lewa
cylinder {<0.8,0,0> <0.3,2.5,0> 0.2 texture {pigment {color Green}} translate <0,1,0>} // spodnie prawa

//plaszczyzna na ktorej stoi pinokio, obok pinokia postawic dom z cegly, jeden otwor ktory jest oknem i drzwiami, w pomieszczeniu z oknem
//i drzwami ma byc szafka stojaca i na tej szafce na spodeczku ma lezec kawalek zoltego sera z dziurami. ma byc ogrodzenie z drzew cegle sie robi insert


difference {
box {<0,0,0> <20,20,20> texture {pigment {brick}} scale <2,0.7,1.5> translate <7,-1,0>}
box {<0,0,0> <18,18,18> texture {pigment {brick}} scale <2,0.7,1.5> translate <7,-1,0>}
box {<0,0,0> <5,11,20> texture {pigment {brick}} scale <1,1,1> translate <9,-1,-4>}
box {<0,0,0> <8,8,20> texture {pigment {brick}} scale <0.6,0.6,0.6> translate <18,4,-4>}
}

difference {
box {<19.5,0,0> <20,20,20> texture {pigment {brick}} scale <1.5,0.7,1.5> translate <-1,-3,0> }
box {<0,0,0> <3,3,3> texture {pigment {brick}} scale <3,5,3>translate <26,-3,1>}
}

box {<0,0,0> <4,7,6> texture {Dark_Wood}translate <15,-1,24> }
box {<0,0,0> <1.6,6,1.98> texture {Cherry_Wood} translate <15.2,-1,23.9>}
box {<0,0,0> <1.6,6,1.98> texture {Cherry_Wood} translate <17,-1,23.9>}

sphere{<16,3,23> 0.15 texture {pigment {color Green}}}
sphere{<16.5,3,23> 0.15 texture {pigment {color Green}}}


light_source {<7,-1,3> color White}
light_source {<9,-1,-4> color White}
light_source {<14,-1,-22> color White}


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin1987a




Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:22, 10 Sty 2010    Temat postu:

mam takie pytanie co ma byc na stole kubek i co jeszcze ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian.zaskorski




Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:29, 10 Sty 2010    Temat postu:

Kubek? Ja zrozumialem talerz. Bynajmniej na tym czyms mial byc kawalek sera z dziurami wykrojony z walca

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek.Korgól




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:22, 11 Sty 2010    Temat postu:

Ja apropos tego sera niby jak to wykrojony z walca???

PS. prawdopodobnie kazda grupa ma co innego na stoliku czy tam na szawce (pewnie takie urozmaicenie Smile )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ajla




Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:37, 11 Sty 2010    Temat postu:

ja bym to zrobił tak że zrobie walec i wykroje ten ser dwoma kwadratami jak będę mieć chwilę to rozrysuję o co mi chodzi i wrzucę tutaj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Exe

PostWysłany: Pon 9:23, 11 Sty 2010    Temat postu:

ja miałem regał z klockiem lego(box + cylindry)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek.Korgól




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:28, 11 Sty 2010    Temat postu:

Juz zrobilem a powinno to być tak(chyba):
intersection
{
cylinder{ <0> <0> 0.2 }
box{<0> <0>}
}

A i jeszcze jedno(pytanie za 100 punktów): Wie ktos o co chodzi z tym OSWIETLENIEM PUNKTOWYM (jedno z zagadnien na nastepne lab) ???
Jest do tego jakies polecenie specjalne??? czy to poprostu jest ten od dawna znany light_source???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Exe

PostWysłany: Pon 18:43, 11 Sty 2010    Temat postu:

odpisze jutro, ale ja to zrobiłem i jest to na forum ten moje pinokio świeci mu ta czerwona pała Smile))))

sorrry ale kończę prace a w domu prądu nie ma Sad do jutra ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ajla




Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:47, 11 Sty 2010    Temat postu:

Tomek.Korgól napisał:
Juz zrobilem a powinno to być tak(chyba):
intersection
{
cylinder{ <0> <0> 0.2 }
box{<0> <0>}
}

A i jeszcze jedno(pytanie za 100 punktów): Wie ktos o co chodzi z tym OSWIETLENIEM PUNKTOWYM (jedno z zagadnien na nastepne lab) ???
Jest do tego jakies polecenie specjalne??? czy to poprostu jest ten od dawna znany light_source???


wejdz sobie na tą stronę [link widoczny dla zalogowanych] i w kurs nr 12 tam jest to opisane:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek.Korgól




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 1:35, 12 Sty 2010    Temat postu:

Ajla napisał:
Tomek.Korgól napisał:
Juz zrobilem a powinno to być tak(chyba):
intersection
{
cylinder{ <0> <0> 0.2 }
box{<0> <0>}
}

A i jeszcze jedno(pytanie za 100 punktów): Wie ktos o co chodzi z tym OSWIETLENIEM PUNKTOWYM (jedno z zagadnien na nastepne lab) ???
Jest do tego jakies polecenie specjalne??? czy to poprostu jest ten od dawna znany light_source???


wejdz sobie na tą stronę [link widoczny dla zalogowanych] i w kurs nr 12 tam jest to opisane:)


Ale to dotyczy obiektu jako zrudla swiatla. Czyli oswietlenie punktowe i obiekt traktowany jako zrudlo swiatla to jest to samo???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ajla




Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 6:33, 12 Sty 2010    Temat postu:

tak wydaje mi sie ze o to chodzi bo ona na laborkach mowila ze to chodzi o polecenie looks_like i wszystkie tutoriale co znalazlem na necie dotycza tego samego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gosel




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:23, 12 Sty 2010    Temat postu:

looks_like to żródło światła wyglądające jak obiekt.
Światło punktowe to spotlight czyli taki stożek światła jak reflektor na scenie, np.

light_source {
<0>
color White
spotlight
radius 15
falloff 20
tightness 10
point_at <0>
}


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek.Korgól




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:22, 12 Sty 2010    Temat postu:

gosel napisał:
looks_like to żródło światła wyglądające jak obiekt.
Światło punktowe to spotlight czyli taki stożek światła jak reflektor na scenie, np.

light_source {
<0>
color White
spotlight
radius 15
falloff 20
tightness 10
point_at <0>
}


A masz jakis turtolial lub zrudło gdzie jest to szerzej opisane???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.polcz.fora.pl Strona Główna -> Grafika komputerowa i wizualizacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin