Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Denzel
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Pon 12:31, 28 Gru 2009 Temat postu: CO MA BYĆ W PROGRAMIE NA ZALICZENIE?? |
|
|
Witka.
Wie ktoś dokładnie jakie klasy i funkcje ma mieć ten program.
I co on ma zawierać bo pamięć dobra ale krótka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Pon 14:23, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
to zmień typ pamięci na bardziej trwalszy
ma być:
klasy
-samochod
--osobowy(dziedziczy po samochodzie) dodatkowa zmienna rozróżniająca(ilość miejsc)
--wyscigowy(dziedziczy po samochodzie) dodatkowa zmienna rozróżniająca(przyśpieszenie)
--ciezarowy(dziedziczy po samochodzie)dodatkowa zmienna rozróżniająca(ładowność)
-garaz
-czlowiek(musi mieć kasę"pieniądze")
-stacja paliw(bo musimy tankować swoje autka)
wsio co kazał ale powiedział że każdy ma dołożyć coś od siebie )))))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawel_87a
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:27, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
a czy stacja paliw i mechanik oraz salon muszą być klasą?? nie może to być zwykła funkcja??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Pon 16:36, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
hmmmm......
nie wiem ;] ale jak zrobisz to w funkcjach, to na 5 raczej nie licz xD bo w tedy inni co zrobią to na klasach nie dostaną 6 bo nie ma takiej oceny, to tak na mój gust.
a gostek powiedział że ma wszystko być obiektowo, co do
Cytat: |
-garaz
-czlowiek(musi mieć kasę"pieniądze")
-stacja paliw(bo musimy tankować swoje autka) |
to do końca sam nie wiem czy maja być osobne klasy czy wystarczy to jakoś ładnie po ubierać w funkcje, bo ja w tedy byłem letko zawiany na laborkach i szybko wyszedłem ))))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawel_87a
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:32, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
znaczy ja to myślałem że klasa człowiek z private kasa, funkcja stacja paliw zaprzyjaźnić z klasa pojazd i człowiek, funkcja salon zaprzyjaźnić z człowiek...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawel_87a
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:35, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
no bo generalnie na stacji ani w salonie nie tworzysz osobnego typu danych tylko korzystamy z tego co mamy zmieniamy kase i stan paliwa. tylko nie wiem za bardzo jak poprzesyłać wskaźniki z funkcji salon tak żebym mógł kożystac z danego pojazdu ale jeszcze ze 2 dni i na to wpadne mam nadzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Pon 21:09, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
ja to już prawie skończyłem swoje 12 klas teraz biorę się za klasę "GRA" która będzie zarządzać wszystkim,
u mnie stacja benzynowa wygląda tak:
Stacja_Paliw.h napisał: |
#pragma once
#ifndef _stacja_paliw_h_
#define _stacja_paliw_h_
#include "Samochod.h"
#include "Czlowiek.h"
class Czlowiek;
class Samochod;
class Stacja_Paliw {
public:
Stacja_Paliw(void);
~Stacja_Paliw(void);
int tankuj(Samochod *sa, Czlowiek *cz, int typ_paliwa);
private:
int cena_podstawowa;
int on; // cena podstawowa * 1,20
int on_ekstra; //cena podstawowa * 1,25
int benzyna95; //cena podstawowa * 1,45
int benzyna98; //cena podstawowa * 1,50
int lpg; //cena podstawowa * 0,75
int cng; //cena podstaowowa * 0,70
int prad; //cena podstawowa * 0,10
};
#endif
|
a Człowiek ma metodę dostępu do swojego "kasy" lub metodę dostępu do "karty_debetowej" która to jest wskaźnikiem na bank DANEGO Człowieka a tam jest metoda zapłać
następnie klasa Samochód odziedziczyła po klasie Samochód metodę zatankuj(sprawdza czy nie przelaliśmy baku) a sama metoda w klasie CPN to tzw... "Kasjer" sprawdza ile mamy kasy, ile możemy za nią zatankować sprawdza jaka jest pojemność baku jeżeli możemy zatankować za full(przy założeniu pustego baku) to tankujemy, a metoda tankuj w Samochodzie zatankuje tylko do pełna ani kropelki więcej i zwróci ile zatankowaliśmy, następnie kasjer zobaczy ile zatankowaliśmy i za tyle pobierze kasę. ;] wsio xD
jakieś pytania ??
cały czas wszystko opiera się na *WSK*(wskaźnikach)
ja nie mam salonu ;P ale mam ASO w którym kupuje samochód(do celowo, naprawiam, robię przegląd i złomuje - tego jeszcze nie ma ale jutro to kończę, bo na tym aktualnie stoję) no więc mam w ASO już po tworzone obiekty mam ich WSK(wskaźniki) i jak gostka stać na taką furę to mu sprzedaje(przekazuje wskaźnik) a z listy w ASO usuwam, a gostek robi z autkiem co chce )) a garaż to inaczej lista WSK autek(3ch rodzai)
PS:
mówiąc lista mam na myśli wektory, bo lista jest strukturalna, a mamy wszystko zrobić obiektów dlatego w teorii każdy ma to mieć na wektorach albo jakoś inaczej od siekiery od rąbane po ustawia sobie max 7 wskaźników na NULL x 3 typy aut to daje 21 zmiennych wskaźnikowych czego nie polecam bo na pewno się doczepi.
Jakieś pytania ?
edit //////
pawel_87a napisał: |
no bo generalnie na stacji ani w salonie nie tworzysz osobnego typu danych tylko korzystamy z tego co mamy zmieniamy kase i stan paliwa |
generalnie ja robię tak jak jest w rzeczywistości,
Stacja_paliw to obiekt, ja do niej jadę i płace za paliwo, a nie żeby to było coś fikcyjnego i grzebało mi w aucie a na dodatek w portfelu ))))) ja to tak zrozumiałem dlatego mam metody dostępu do kasy która jest pivate wraz z kartą debetową(private)
PS: ogólnie u mnie stacja jest usuwana po zatankowaniu xD i tworzona w jakimś momencie podczas jazdy z pytaniem czy chcesz zatankować jeżeli nie to nie jest tworzona.
to tak tyle na ten temat )))
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Peter dnia Pon 21:18, 28 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek.Korgól
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:05, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ma ktos skończony i działający ten program?
Jesli by mógł to niech wrzuci bo chciałbym oglądnąć kod gdyż jakos nie moge sobie z tym poradzic.
Głównie chodzi mi o to jak te obiekty(klasy) ze sobą wspułpracują.
A i jeszcze jedno nie zamierzam kopiować tylko chcę zobaczyć!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek.Korgól dnia Śro 18:08, 30 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Śro 18:43, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Tomuś...... na poczcie jest ten z zajęć naszego Tomka Foltyńskiego
a jeżeli zaczekasz jeszcze parę dni to Ci pokaże swój
mój jest tak na oko w 75% skończony, właśnie biorę się za klasę "GRA" która ma zarządzać 12 innymi klasami )) docelowo ma być ok 20klas chociaż nie wiem czy mi się będzie chciało(aż tak rozbudować), no ale docelowo klasa gra ma tworzyć wszystko to co jest wymagane a między sobą klasy też maja swoje wskaźniki utrzymane dla danej Gry.
Więc jeżeli coś szybciej byś chciał się dowiedzieć a niżeli zobaczyć gotowy kod to napisz bo mój się kompiluje ale jeszcze nie działa xD bo nie jest skończona ostatnia klasa
-----
Klasa Auto posiada wskaźnik do klasy Człowiek, i na odwrót
następnie klasa CPN jak podjeżdżamy Tankuje Samochód, a samochód mając wskaźnik do Człowieka, powie Klasie kto ma za to zapłacić klasa CPN zapyta się człowieka czy ma kartę debetową jeżeli tak to czy płaci gotówka czy kartą, człowiek odpowiada np. kartą, więc CPN łączy się przez człowieka do Banku i ściąga kasę )))))
Wszystko przez takie gwiazdkiiiii * zwane wskaźnikami xD
PS: ogólnie ma to u mnie działać tak jak w realnym życiu ;] ja się na tym wzrouje bo to już sprawdzony i działający sposób 
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Peter dnia Śro 18:47, 30 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek.Korgól
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:46, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No to ja zaczekam te pare dni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Śro 23:50, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
To poczekasz jeszcze ....... Sypło mi na nowy roczek ERRORkami
okazało się bo tak po kombinowałem z małym projektem Tomka F. z poczty że klasa bazowa z której później dziedziczysz, nie może pracować(operować) na innych klasach(zmiennych typu innej klasy z danego projektu, które nie są zdefiniowane)..... jak dla mnie paranoja, albo ja coś zamieszałem ale dogrzebałem się do:
Cytat: |
Visual C++ Concepts: Building a C/C++ Program
Compiler Error C2504
Error Message
'class' : base class undefined
The base class is declared but never defined. Possible causes:
Missing include file.
External base class not declared with extern.
The following sample generates C2504:
// C2504.cpp
// compile with: /c
class A;
class B : public A {}; // C2504
// OK
class C{};
class D : public C {}; |
czyli skoro Microsoft tak na szrajbowało tzn... że muszę przerobić cały projekt tzn... tylko 11 klas xD bo już odpalałem podstawową gierkę i masz tu babko placek.... więc jak zawsze nie oczekiwane niespodzianki xD
no chyba że bym klasę Samochód(bazową) wpakował do jakiegoś DLL'a wcześniej skompilował i dopiero w pozostałych klasach używał ale to też nie bardzo by chyba chciało działać bo by klasa Samochód zażądała klasy Osoba a ta już woła parę innych klas <lol2>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|