Forum www.polcz.fora.pl
pcz
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z programem na zaliczenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.polcz.fora.pl Strona Główna -> Programowanie obiektowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paul.april




Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:04, 27 Gru 2009    Temat postu: Problem z programem na zaliczenie

Siemka.

Mam taki problem z tym progiem na zaliczenie "samochód".

Mam takie klasy: wlasciciel oraz stacja.

Kod:

//wlasciciel.h

#include <iostream>
#include <string>

using namespace std;

class wlasciciel{



public:

   wlasciciel(string);
   ~wlasciciel();
   double Kasa();
   void setKasa(double);

private:

    string nazwa;
   double kasa;
   osobowy *gOsobowyPtr;
   sport *gSportPtr;
   ciezki *gCiezkiPtr;

};

//wlascicel.cpp

#include <iostream>
#include <string>
#include <Auto>
#include <osobowy>
#include <ciezki>
#include <sport>
#include <wlasciciel>

using namespace std;

wlasciciel::wlasciciel(string n){
   nazwa=n;
   kasa=200000;
   gOsobowyPtr=0;
   gSportPtr=0;
   gCiezkiPtr=0;

}

wlasciciel::~wlasciciel(){}

double wlasciciel::Kasa() {return kasa;}

void wlasciciel::setKasa(double x) {kasa=x;}

//Druga klasa stacja

//stacja.h

#include <iostream>
#include <string>

using namespace std;

class stacja{

public:

    stacja();
    ~stacja();
    void tankuj();
    void myj();
    double myjnia();
    double paliwo();

private:

    double paliwo_;
    double myjnia_;

};

//stacja.cpp

#include <iostream>
#include <string>
#include <menuG>
#include <Auto>
#include <osobowy>
#include <ciezki>
#include <sport>
#include <wlasciciel>
#include <kupAuto>
#include <stacja>

using namespace std;

stacja::stacja(){

    double paliwo_ = 4;
    double myjnia_ = 10;

}

stacja::~stacja(){}

double stacja::myjnia() {return myjnia_;}

double stacja::paliwo() {return paliwo_;}

void stacja::myj(){

   

}





Problem polega na tym, jak napiac funkcje myj, aby po kazdym jej wywołaniu odejmowało kase z wlascicielowi(składowa kasa).
Jakieś pomysły???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Exe

PostWysłany: Nie 20:36, 27 Gru 2009    Temat postu:

pomyśl....................

Ja mam to zrobione(kończę inne klasy, ale to już działa)
Klasa BANK
Klasa Czlowiek
Klasa CPN(tutaj płacimy kasą)
Klasa Osobowy(i inne)

Klasa CPN pyta się czym płacimy
-user odpowiada
sprawdza stan kasy(gotówki lub konta bankowego)
jak ma wystarczająca kasę na zatankowanie do pełna to tankuje jeżeli nie to tankuje tyle ile może ;]

metoda(funkcja) klasy CPN modyfikuje zmienną w Samochodzie(class Samochod) która jest dziedziczona przez Osobowy(i te dwie pozostałe) oraz modyfikuje stan konta w Czlowieku lub Banku za pośrednictwem Czlowieka Smile

Każdy "Czlowiek" ma swój indywidualny bank ;]

Czy teraz już troszkę jaśniej ?????

PS: skasuj ten zdublowany temat xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paul.april




Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:38, 28 Gru 2009    Temat postu:

Dzieki Piotrek za odpowiedź, tez tak zrobie i napisze jeszcze jedną klase bank, jakbym nie dawał rady to Cię jeszcze będę meczył pytaniami. Twisted Evil
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel_87a




Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:44, 28 Gru 2009    Temat postu:

ja w funkcji salon po wybraniu modelu tworze wskaźnik do obiektu i przesyłam go do metody garaż (tabela 2 elementów ) w klasie np osobowy i tak dla sportowego i ciężarowego ale ten motyw muszę jeszcze dopracować bo nie wiem jak się odwołać w przypadku gdy będę chciał wybrać konkretny zakupiony samochód i nim pojechać. Wydaje mi się też, że to rozwiązanie nie jest zbyt mądre.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Exe

PostWysłany: Pon 22:49, 28 Gru 2009    Temat postu:

niooo Paweł, a jak mi wytłumaczysz, że po zakupie auta w jakimś Salonie masz od razu w mgnieniu oka przetransportowany do Garażu ???

Ja to mam tak że w ASO(odpowiednik twojego salonu) mam auta do kupienia(już gotowe obiekty za inicjalizowane) ----kupuję--> (jak mi starcza kasy oczywiście), to dostaje do tego samochodu "kluczyki" wskaźnik mówiąc po naszemu xD i sobie jadę do domku, w garażu parkuje i gaszę Smile w tedy wskaźnik "parkuje" się na wektorze a ja idę np. na herbatę xD i po chwili wybieram inny samochód, jak go wybiorę zapalę i wyjadę to kasuje go z wektora i tak w kółko......

aha. po kupnie w ASO to klasa ASO kasuje sobie wskaźnik do tego obiektu bo już nie jest w jego posiadaniu;)

czyli mamy jeden obiekt tak hmmm "ruchomy" który przechodzi z "statycznych" obiektów do innych obiektów Smile)))))

ja to tak wymyśliłem i zrobiłem Smile ktoś ma inne opcje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel_87a




Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:12, 28 Gru 2009    Temat postu:

No w sumie coś w tym jest. Muszę poczytać o wektorach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.polcz.fora.pl Strona Główna -> Programowanie obiektowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin