Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paul.april
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:04, 27 Gru 2009 Temat postu: Problem z programem na zaliczenie |
|
|
Siemka.
Mam taki problem z tym progiem na zaliczenie "samochód".
Mam takie klasy: wlasciciel oraz stacja.
Kod: |
//wlasciciel.h
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
class wlasciciel{
public:
wlasciciel(string);
~wlasciciel();
double Kasa();
void setKasa(double);
private:
string nazwa;
double kasa;
osobowy *gOsobowyPtr;
sport *gSportPtr;
ciezki *gCiezkiPtr;
};
//wlascicel.cpp
#include <iostream>
#include <string>
#include <Auto>
#include <osobowy>
#include <ciezki>
#include <sport>
#include <wlasciciel>
using namespace std;
wlasciciel::wlasciciel(string n){
nazwa=n;
kasa=200000;
gOsobowyPtr=0;
gSportPtr=0;
gCiezkiPtr=0;
}
wlasciciel::~wlasciciel(){}
double wlasciciel::Kasa() {return kasa;}
void wlasciciel::setKasa(double x) {kasa=x;}
//Druga klasa stacja
//stacja.h
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
class stacja{
public:
stacja();
~stacja();
void tankuj();
void myj();
double myjnia();
double paliwo();
private:
double paliwo_;
double myjnia_;
};
//stacja.cpp
#include <iostream>
#include <string>
#include <menuG>
#include <Auto>
#include <osobowy>
#include <ciezki>
#include <sport>
#include <wlasciciel>
#include <kupAuto>
#include <stacja>
using namespace std;
stacja::stacja(){
double paliwo_ = 4;
double myjnia_ = 10;
}
stacja::~stacja(){}
double stacja::myjnia() {return myjnia_;}
double stacja::paliwo() {return paliwo_;}
void stacja::myj(){
}
|
Problem polega na tym, jak napiac funkcje myj, aby po kazdym jej wywołaniu odejmowało kase z wlascicielowi(składowa kasa).
Jakieś pomysły???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Nie 20:36, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
pomyśl....................
Ja mam to zrobione(kończę inne klasy, ale to już działa)
Klasa BANK
Klasa Czlowiek
Klasa CPN(tutaj płacimy kasą)
Klasa Osobowy(i inne)
Klasa CPN pyta się czym płacimy
-user odpowiada
sprawdza stan kasy(gotówki lub konta bankowego)
jak ma wystarczająca kasę na zatankowanie do pełna to tankuje jeżeli nie to tankuje tyle ile może ;]
metoda(funkcja) klasy CPN modyfikuje zmienną w Samochodzie(class Samochod) która jest dziedziczona przez Osobowy(i te dwie pozostałe) oraz modyfikuje stan konta w Czlowieku lub Banku za pośrednictwem Czlowieka
Każdy "Czlowiek" ma swój indywidualny bank ;]
Czy teraz już troszkę jaśniej ?????
PS: skasuj ten zdublowany temat xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
paul.april
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:38, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Dzieki Piotrek za odpowiedź, tez tak zrobie i napisze jeszcze jedną klase bank, jakbym nie dawał rady to Cię jeszcze będę meczył pytaniami.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawel_87a
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:44, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
ja w funkcji salon po wybraniu modelu tworze wskaźnik do obiektu i przesyłam go do metody garaż (tabela 2 elementów ) w klasie np osobowy i tak dla sportowego i ciężarowego ale ten motyw muszę jeszcze dopracować bo nie wiem jak się odwołać w przypadku gdy będę chciał wybrać konkretny zakupiony samochód i nim pojechać. Wydaje mi się też, że to rozwiązanie nie jest zbyt mądre.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Peter
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Exe
|
Wysłany: Pon 22:49, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
niooo Paweł, a jak mi wytłumaczysz, że po zakupie auta w jakimś Salonie masz od razu w mgnieniu oka przetransportowany do Garażu ???
Ja to mam tak że w ASO(odpowiednik twojego salonu) mam auta do kupienia(już gotowe obiekty za inicjalizowane) ----kupuję--> (jak mi starcza kasy oczywiście), to dostaje do tego samochodu "kluczyki" wskaźnik mówiąc po naszemu xD i sobie jadę do domku, w garażu parkuje i gaszę w tedy wskaźnik "parkuje" się na wektorze a ja idę np. na herbatę xD i po chwili wybieram inny samochód, jak go wybiorę zapalę i wyjadę to kasuje go z wektora i tak w kółko......
aha. po kupnie w ASO to klasa ASO kasuje sobie wskaźnik do tego obiektu bo już nie jest w jego posiadaniu;)
czyli mamy jeden obiekt tak hmmm "ruchomy" który przechodzi z "statycznych" obiektów do innych obiektów )))))
ja to tak wymyśliłem i zrobiłem ktoś ma inne opcje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawel_87a
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:12, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No w sumie coś w tym jest. Muszę poczytać o wektorach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|